Solig fredag / Sunny Friday

Det verkar bli en solig och varm fredag. Jag är inte säker på om jag tycker det är bra eller dåligt, jag har inte bestämt mig än. Just nu vill jag bara "hoppa av" allt och kan knappt bärga mig tills resan utomlands. Det blir svårt när man blir till en ö då man får behålla allt inom sig. Men om någon skulle lyssna, vill man då att de lyssnar eller är det bättre för ens eget ego att man kan behålla och älta alla sina tankar istället? Undrar vad jag skulle göra av livet om jag verkligen visste och sade precis vad jag ville? Behövde jag mer kontakter för det, vänner och lyssnare? Kanske jag har varit på min ö alltför länge nu så jag inte skulle känna igen, eller mindre veta hur jag skulle hantera vänskaplighet. Det är ju inte särskilt bra i sig. Därför kanske det är bättre att jag får en solig fredag på min ö, så kan jag låtsas att det känns bra.

Summary in English:

It seems to become a sunny & warm Friday. I'm not quite sure if that's a good or a bad thing, I haven't decided yet. Right now all I want is to "defect" and I can't wait until the trip abroad. It's hard when you turn into an island and you have to keep all to your self. But if anyone would care to listen, do you really want them to listen of will it satisfy your ego if you can keep and dwell on your thoughts instead? I wonder what would become of my life if I really knew and said exactly what I wanted? Would I need more contacts for that, friends and those who listens? Perhaps I've been on my island for too long now, that I wouldn't recognize, or yet alone know how to handle friendly behaviour. That in itself isn't very good. I reckon it might be better that I will enjoy a sunny Friday on my island, so I can pretend everything is all right.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh varför ska livet kännas så svårt?

2008-05-16 @ 22:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback