Nålen gör ont / The needle hurts

Min arm fick sig en duvning idag efter kl 16.00. Vi hade beställt tid på vårdcentralen för att bli vaccinerade inför resan. Jag anmälde oss i luckan och sedan följde en lång jobbig väntan, om man som jag har lite sprutfobi. Innan kort så ropade de in oss och sedan fick vi snällt vänta igen. Det visade sig att frun var alldeles för sjuk (hon hostar snart lungorna ur sig) för att få spruta så det blev bara jag.
 
Fy så illa det sved till när sköterskan stack in nålen i muskeln på armen. Värre blev det när all vätska började sticka och fräta till där inne. Hela armen blev som bedövad på ett jobbigt sätt och det har nu tagit lång tid innan jag har hämtat mig. Hon varnade för bieffekter som feber och illamående men än så länge har jag inte känt av något alls.

Summary in English:

Today at 16.00 I got a vaccine shot for the trip. After I had announced our arrival at the care center we had to wait. It was hard, especially since I have a fear of needles. Well in the room it turned out that my wife was too sick to get her shot (she is coughing so badly right now).

It stung like crazy when the nurse plunged the needle into my arm and muscle. It became worse when the liquid started to sting and burn inside. My whole arm went numb and it has taken a long time for it to recover. She warned me for side-affects such as fever but so far I haven't had any problem with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback