En helt vanlig söndag / An ordinary Sunday

Då var man förkyld igen. Härliga tider på våren. Vi lämnar Sverige på söndag nästa vecka så man får väl hoppas att det blir bättre tills dess. Det har varit en ohelig balans mellan att vara frisk och förkyld nu i flera månader, så jag är rätt så trött på allt. Är inte jag förkyld så blir frun det och tvärtom. Vi bara byter av varandra. Alldeles nyss ringde min svägerska och ville ha registreringsnummer på bilen, färg och modell. Det var för att kunna boka parkeringsplats vid flygplatsen. Jag tror att frun blev lite sur för det just nu, det är därför hon svarar mig kort och sakligt. Men är det inte bättre att vi får en plats, då vi ändå ska åka upp med bil? Det är tidigt på morgonen och ju förr man ordnar sådana saker desto bättre. Det är väl det att hon inte gillar att saker ordnas "över huvudet".Visst skulle jag kunna ringa och avboka platsen, ha en diskussion om för- och nackdelar med min fru, och sedan eventuellt boka om en parkeringsplats bara för formens skull. Men vad tar egentligen längst tid? Vi måste bli bättre på att kommunicera överlag, det blir ofta misstolkningar nu för tiden känner jag, lite långsint från bådas håll och så går det en massa tid åt att "laga" allt igen.


Summay in English:


And so I have a cold again. Lovely Spring times. We are leaving Sweden on Sunday next week so hopefully I have recovered since then. It has been an unholy alliance between being well and having a cold now for months, so I'm quite fed up. If I'm not having a cold, my wife has one, and the other way around. Just minutes ago my sister-in-law called to get the license plate for our car, model and colour. It was for booking a parking spot near the airport. I think my wife became a bit grupmy over that, since she is answering me politely but with a "matter of fact" tone in her voice. But isn't it better that we are getting a p-spot since we are going up by car anyway? It probably stems from that she doesn't want things to be taken care of "over the head", so to speak. Sure, I could call and cancel the booking, have a discussion about pros- and cons with my wife, then eventually re-book a place in the parking just out of formalities. But what would take the longest? We need to become better in communication as a whole, there are plenty of misinterpretations nowaday. So much time is spent to "fix" things again after holding a grudge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback