Goda avsikter / Good intentions

Snart är det en ny dag igen. Det är fortfarande den 25 januari och idag är det 6 år sedan mormor flyttade hem til Himlen. Jag skulle ha tänt ljus ikväll men det rann lite ut i sanden. Jag har jobbat idag och så kommer man hem lite sent, då blir det ibland svårt att få till något. Fast om jag ska vara ärlig så hyrde jag film ikväll, så det var därför som kvällen försvann lite. Men filmen - Spindelmannen 3, var väldigt bra tyckte jag.

Jobbet är så kul. Ni vet hur det är när man blir positivt överraskad ibland och man inte är med på det. Så var det idag. En jobbarkompis hade skrivit en lapp och lagt i min låda i personalrummet (vi har alla en egen låda) om en av gästerna som jag hade betjänat en dag tidigare. Det var en dansk dam som hade blivit så nöjd över hur jag hade behandlat henne och hennes dotter på den 23/1 att hon hade kommit tillbaka för att säga det. Jag blir så glad av så lite uppmuntran att det värmer. Samma dag då hade jag hand om att få ordning på lagret och bl.a. lägga nallar i rätt djurordning, städa golvet och sortera nyinkomna skor. En av de 2 nallebyggare som jag jobbade med då tyckte jag var "en pingla" för att det blev så fint. Lite missvisande kanske...jag sa att jag hellre ville vara en nalle.

Summary in English:

Today it's 6 years ago since my grandmother went to be with the Lord. I was meant to light some candles but it never happened. I had rented a film - Spider-Man 3, that was really good in my opinion.

Things at work are super. You know when you get surprised big time sometimes. That happend today. One of my collegues had written a note and put in my box in the lunch room (we all have our own box there) about one of our guests that I had taken served just a day before on the 23/1. This woman was Danish and had been so pleasantly surprised about the way I had treated her and her daughter that day that she wanted to come in and say it in person. It warms my heart. That very day I was in charge of getting our warehouse in order in the back room - getting the animals in order, cleaning the floor and sort shoes for instance. One of the 2 bear-builders I was working with thought I was "a doll" for tidying the place up. A bit out of character perhaps...I told her I'd rather be a bear.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback