Rakt ner i december! / Straight down to December!

4 December.

Pang!

Så var vi inne i december med allt som det innebär. Igår var vi och köpte lite julklappar men lyckades stå emot köphetsen som många andra var inne i. Vi hittade faktiskt ett par bra saker. Efter 15.00 åkte frun hem och jag for bort till Triangeln och skulle börja jobba vid 16.00. Det var lite trögt på jobb igår, mycket därför att vi kanske såg runt 4-5 barn mellan kl 16-20. Det var mest vuxna i butiken igår.

När jag åkte hem visste jag att jag hade en hel del renskrivning av en inspelad intervju att göra. Lite uppsatsångest kan man säga. Frun hämtade mig vid stationen och när jag kom hem hade hon faktiskt hjälpt mig en hel del med det! Så lättad jag blev. Att komma hem strax före 22.00 men oftast lite efter 21 om kvällarna då jag jobbar hjälper inte med inspirationen. Så det var mycket uppskattat.

Idag har vi handledning. Ikväll är det cellgrupp. Inget känns kul, jag tror jag behöver fylla på kraft någonstans. Varför är det så ofta så?

Summary in English:

December 4th.

Bang!

And so we have entered December, and all that comes with that. Yesterday we were out buying some Christmas gifts and managed to stand firm against the shopping frenzy many people seemed to suffer from. We did find some cool stuff. After 15.00 the Mrs. went home and I headed for the Triangle shopping centre, where I would begin at 16.00. Work was a bit slow and mostly because we did only see 4-5 children between 16-20 o'clock. There were mostly adults in the shop yesterday.

When I got off and went home I knew I had some serious writing to do, transcribing a recorded interview. So slight anguish arose. The Mrs. picked me up at the station and at home it turned out that she had helped me with a lot of it. Relief!

Today we have guidience with our teacher - for our report. Tonight we have house group. Neither feels fun, I need to refill my tank with some power. Why does it happen so often?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback