Spännande saker / Exciting things

Festen på lördag var trevlig. Vi lyckades klämma in hela 12-13 personer i vår lägenhet på 70 kvm. Jag hade jobbat på dagen och skulle fort hem efteråt för att fixa maten. Då så blir det fel på strömmen på Malmö Central så inga tåg kunde komma in eller ut till centralen, fick ta ersättningsbuss till Lund och ta tåget därifrån. Framme i Landskrona och kommer hem 16.45 när festen börjar 17.00. Stress? Men det blev bra ändå, jag hade inte träffat alla som kom dit och det är alltid kul med nya människor. Kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest var en bra idé.

Igår hade vi i vår triogrupp en ny dramalektion med ungdomarna på Mariaskolan igen. Vi satsade på värderings-övningar då, efter en uppvärmingslek som vi kallade "björn och kanin", en variant på "monster och mus". Det blev en mycket intressant stund med en övning som heter "heta stolen". Jag blev faktiskt överraskat förvånad över mognaden och de smarta tankar som de gav. Det var en början på en bra dag, men det skulle bli bättre.

IKEA hägrade efter att frun slutade jobbet. Det skulle kanske ha haft ett mål och syfte, vi hade löst talat om att kanske skaffa ett cd-ställ men mest var det kul att komma ut en sväng. Medan jag kör så ringer telefonen. Det är Yellowbird Productions i Ystad. De hade fått mitt CV och statistansökan och ville ha med mig i de nya Wallander filmerna med Kenneth Branagh! Oj. Det kom så plötsligt men det var jättekul att de hörde av sig. Så idag ska jag till Ystad för att filma en scen. Det verkar som om jag ska möta delar av filmlaget i samma område som jag läste medeltidsstudier i staden. Det ska bli spännande att få se hur en filminspelning går till. Jag har redan blivit förvarnad av min kontaktperson på Yellowbird att det är mycket väntan, så det är lika bra att ta med mig lite kursböcker.

Summary in English:

Our party on Saturday was a hit. We managed to squeeze in 12-13 people in our flat. I had worked earlier that day and tried to rush home, only to find that the trains weren't moving either to or from the Central Station. I had to go by bus to Lund and from there train to Landskrona, where I then had a whole 15 minutes to go before our party would begin (16.45). Stressful? It was a great night however.

Yesterday our trio had drama class at the Maria School again. We had exercises like "the hot chair", about values and it was impressive how insightful the youngsters were. Before that we did a warm-up game called "bear and bunny", a variant of the chase-game "monster and mouse". Very fun!

IKEA was the dream of the day. After the Mrs. had finished working we drove there. Perhaps we should have had a purpose with our trip, vaguely we had talked about maybe buying a rack for our CD's but mostly it was nice to come out for a while. And as I'm driving the phone rings. It's from Yellowbird Productions in Ystad. They have recieved my CV and extra's information and want me in the new Wallander films, starring Kenneth Branagh! Wow, it came so sudden but what a great opportunity. So today I will go down to Ystad to shoot a scene. It looks like I will meet up with parts of the film crew in the same area as when I had medieval studies in Ystad. It will be cool to see how it's like "on the set" of a film. It will be quite a lot of waiting, I'm told, so better take some books with me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback