Det gör ont när scheman krockar - Time-table chaos

Jag har scheman att hålla isär vad gäller teatern (frivillig, ej något betalt - bara äran att vara på scen) högskolan och jobbet i nallebutiken. Det har blivit så att hos nallarna ska man fylla i 2 månader i taget när man kan arbeta. Krocken består i att högskolans schema för jan/mars inte är satt än därför att jag går en kurs där och inget program. Hur ska jag då kunna veta nu vad jag gör på högskolan i jan/mars och kunna anpassa det til schemat från nallebutiken som ska vara inlämnat senast den 10/11 nu på lördag? Arghh... för däremellan så kläms teaterns speldagar. Det schemat är faktiskt klart på många sätt. Men det hjälper ju inte. Om jag inte vet vilka dagar jag måste vara på högskolan så lämnar det bara helgerna fria att jobba på i jan/feb...de dagarna i sig är ju speldagar på MAF, så det krockar bra.

Frun tycker att jag borde säga upp teatern i år. Det vore lättast att göra. Faktiskt så halvtrivs jag bara i den gruppen, speciellt nu efter att ha läst "Kommunikation för ledare" av Björn Nilsson och Anna Karin Waldemarson så förstår jag min roll i just den här gruppen. Jag är den som inte säger så mycket och den som man kan ha lite roligt med, ska inte sticka upp alltför mycket. Det är ingen roll som jag är särskilt nöjd med och efter att ha läst boken så förstår jag att de sociala rollerna flyter runt och vill inte ha förändring. Om förändring kommer så blir det oroligt i gruppen. Kanske det behövs en ny människa där ändå, så att allt vänds på sin ände? Det är det negativa, men det positiva är att jag får en trilogi av barnteater i rad. Det vore skoj på många sätt att vara Bamsefar. Han som spelar Brummelman är verkligen kul och att få ha gjort en till produktion som jag kan lägga till mitt konstnärliga CV vore bra. Dessutom tänkte nog några från norr komma ner och se den. Men nu vet jag inte hur det blir. Jag måste in med "när kan jag arbeta jan/feb" till nallarn innan lördag i varje fall. Argh igen...

Summary in English:

I hate it when time-tables collide. Now I need to balance between the theatre (non mandotory and I don't get paid), work and university. Maybe I will drop the theatre this year?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback