Ännu ett moment avklarat / Another part finished

Idag (26/11) så hade vi vår fysiska del av examination 3. I vår grupp samlades vi en timme innan vi började för att gå igenom alla moment som vi skulle ha i vårt tema "vet du vem du är?" och följdfrågan "vet du vem du är om det du inte är inte fanns?". Efter våra gestaltningar följde ett mycket intressant samtal om hur vi skapar våra identiteter. Den andra gruppen hade också ett tema som följde vårt, så det blev en fin avrundrning. Men vi dyker så djupt in i lite psykologiska utmarker att det ibland blir lite jobbigt kan jag känna. Det avslöjas saker för mig själv om mig själv som kan vara lite jobbiga att bearbeta.

Efter vi var klara så skulle vi snöra på oss skorna. Då gick brandlarmet! Det hörs överhuvudtaget inte alls i dramasalarna, tur att ett par som hade gått ut i förväg kom tillbaka och sa till oss.

Jag tog tillfället i akt att besöka Sci-fi bokhandeln som nästan nyss har öppnat portarna i Malmö. Den är mycket mindre än de i både Göteborg och Stockholm men samtidigt mysigare kan jag tycka, med ett perfekt läge, inte för uppenbart och inte för svår att hitta. Jag hittade (årets julklapp för medie-populärkulturnördar?) en kul bok som jag har tänkt att ge bort men också skulle vilja läsa själv: "The Zombie Survival Guide". Den är en humoristisk bok som beskriver zombieutbrott som om det vore en möjlig verklighet, vilket jag tycker är galet.

Nu får jag nog ägna frun lite uppmärksamhet, hon har dragit sig undan med en bok. Vanligtvis betyder det att hon tycker jag är frånvarande och tråkig, får väl försöka ändra på det. Men jag är nog lite låg idag, tänkt en del på Mikael och saknar att kunna dela t.ex. snack om The Zombie Survival Guide, Star Wars eller bara garva ohämmat. Jag skulle nog vilja ha fler vänner som delar mina intressen tror jag. Hur göra då?

Summary in English:

Today on the 26th we had our physical exam, the third one at Uni. We made some preparations an hour before and I think we pulled it off rather nicely. Our theme was "Do you know who you are?" and we also had a follow up question that was more philosophical in nature: "How do you know who you are, if what you are not, would not exist?".  The other group also did something in the line of our work so we had a great discussion afterwards. This course is interesting but it often mess with my head since we are travelling in the outskirts of psychology. It reveals things that aren't always so pleasant with yourself.

When we were due to leave the building the fire-alarm had gone off and we hurried out. Lucky us, a couple of the others had gone ahead and ran back to tell us. We then heard the alarm, but it was not to be heard in our drama rooms. That's bad!

I took the opportunity to visit the Sci-fi bookshop that has newely opened in Malmö. The shops that exist in Stockholm and Gothenburg are larger than the one in Malmö but this new one is more cozy, you might say. I bought this funny book today: "The Zombie Survival Guide". I have thought of it as a Christmas gift but I think I would want that for myself someday too. It seems like it's written in a way that takes Zombies seriously at the same time as it's just plain humor. I really liked that.

Now I reckon I ought to give my wife some attention. She has withdrawn with a book and it often implies that I don't give her enough attention and/or she thinks I'm boring. That is something I need to remedy. I feel a bit low, I think of my friend Mikael. How cool it would be if I could talk to him about..for instance the Zombie Survival Guide or Star Wars or just laugh out alouid with him. I feel I would very much like to have friends to share stuff like this with. How shall I accomplish that?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback