Det sista rycket med universitetet / Last days of Uni

Nu var det ett tag sedan sist. Mycket har hänt, ja, det är svårt att veta var jag ska börja. Kortfattat så vann vi filmtävlingen, uppsatsen är inlämnad och det är med andra ord snart slut på universitet för den här gången. Jag ska göra ett sista ryck nu. Det går på vilja bara, för inspirationen är sedan länge förbi. Vi blev indelade två och två i en sorts mentorskap som jag tyckte fungerade bra, kul också att tala historia med någon som är inne i samma situation. Men nu ska det bli hemskt skönt att få lämna allt bakom mig över sommaren. Frågan är bara hur det kommer att gå? Min uppsats skrevs i sitt nuvarande skick under 24-25 timmar i sträck, och har därför fullt av notfel, syftningsfel, stavfel och lösa trådar. Det känns lite B med min B-uppsats och det enda som jag egentligen är nöjd med är inledningen...och så fruns fantastiska tabeller som hon gjorde åt mig. Haha! Klockan är snart 7 på morgonen och vi ska ha våra opponentseminarier med start idag. Jag orkar knappt....är så trött.

Här blir det så varmt att inte bara en finsk lapphund nästan kriverar av värmen. Det var lite över 27 grader varmt i natt.....det är bara för mycket. Men lever man som vi på övervåningen på en villa så stiger ju värmen alltid när det är varmt...till min stora ilska. Jag är ingen värmemänniska och undviker helst så mycket sol som möjligt när det är för varmt. Undrar hur jag ska göra när jag en gång kommer tillbaka till Australien eller när jag någon gång åker till Israel och Turkiet? Det får bli ett annat problem i en annan tid. Nu ska jag försöka fokusera på dagens uppgifter.

Summary in English:

It's been a while since I last wrote I know. What is there to tell? Well, my last days of Uni is to come, we won the film competition and I have finally handed in my paper for this history course. I don't know how it will be recieved by the others in my group. It is the least scientific paper considering its many spelling errors, wrong source testing and that sort of thing. It was created to its complete edition for about 24-25 hours...being tired in the end I didn't see the errors. I am up for a jig saw discourse later...argh.... I am so fed up with this at the moment.

It is also too hot here. Our house is heated double time in the summer, living on the 2nd floor of all things. I hate it. I am not a summer and sun person. Wonder how I will cope with a future holiday in Australia (again) or Israel and Turkey?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback