Melodifestival, nu igen. Tentan är över för den här gången.

Sitter och slöfurfar med melodifestivalen i bakgrunden, är egentligen inte så engagerad. Men det är svårt att få bort den här sången med The Ark, den sätter sig som ett ekorrhjul med den trallvänliga melankoliska texten. Det verkar som om de vinner faktiskt. Inte mig emot, den är lite annorlunda och så är de roliga på något sätt. Lite skönt att Lordi skakade tävlingens grundvalar förra året, det var alldeles för mycket vardagsrumsmys förut. All förändring är väl på gott och ont förstår jag. Kul förut när det fanns en riktig orkester och när alla sjöng på sina egna språk. Lite charm kanske?

Jag har helg nu...så skönt. Jag misslyckade med första tillfället med tentan om "Arvet från antiken och tidig medeltid" så jag var ganska nervös men samtidigt taggad idag. Vi hade tid från kl 08:00-13:00 och jag satt nog till 12:20 i allafall. Det kändes lite lättare den här gången, även fast jag inte hade pluggat tillräckligt kändes det som. När jag kollade mina anteckningar efteråt så överensstämde mycket av svaren med det jag skrev på tentan. Jag får se hur det gick sedan om ca 1,5 vecka kanske. Tidigare i fredags så gick det bra med recensionen på kursen, det är konstigt så nervös och darrig man kan bli på rösten. Det är en sak att stå på scen inför helt främmande människor...men att stå inför ett fåtal människor som också är främmande var visst värre på något konstigt vis. Nåväl, det blev gjort i varje fall.

Imorgon bär det av till Malmö. Den kvartalbaserade Scandinavian Sci-Fi & Fantasy convention hålls på Mässan mellan 10.30 och 18.30. Det ska bli riktigt skoj. Lite synd att jag inte har någon likasinnad att åka dit med. Saker är oftast roligare om man kan dela det med någon. Men jag tycker det är kul ändå. Förra året vandrade någon stackars kille runt i en Wampadräkt i värmen där inne. Och så har vi alla dessa trekkies som snackar klingon eller något annat obskyrt språk. Det blir iallafall ett skojigt spektakel. I vår har jag ingen kamera med, men det blir många bilder på näthinnan.  Rapport kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback