Jerusalem - Amos Oz...

Hej igen. Klockan är ställd fram en timme (sommartid, yay!) och jag känner mig lite halvt trött när klockan passerat midnatt för över en halvtimme sedan. Suck. Jag håller på med ännu en hemtenta, slutspurten för "Mötesplats Jerusalem" nu. Den var väldigt intressant, jag har fått en massa ny intryck av konflikten i Mellanöstern. Det jag vill ta med mig känns det som, är det hebreiska ordet chai - som betyder liv. När man har läst böcker av fantastiske Amos Oz blir man glad och allvarlig på samma gång. Nog behöver folket där i Israel & Palestina liv, mer liv än död. Uppsatsen är halvvägs färdig nu. Känns skönt att det går åt rätt håll. Frun är konstant trött och påminde mig om att jag egentligen borde lägga mig.

Huff....jag är verkligen trött. Får nog skriva något djupt och bra någon annan gång. Ska försöka lägga upp lite på engelska snart, och få upp lite texter om historia, tro och annat spännande och kontroversiellt. God nattus!image5  Chai(m)......liv!

Kommentarer
Postat av: Mie Lund Hansen

Hej min aller-bedste svenske ven :) Jeg har linket til dig på min nye blog! Kom og besøg mig dér :) Jeg kan ikke helt finde ud af, at gøre alle de virtuelle ting jeg gerne vil, men det kommer nok en dag! Hvd betyder for eksempel FTP?! Hmm! *knus* Mie'sen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback