Härlig bemärkelsedag / great birthday

Det var en bra dag idag. Morgonen började med att folk från jobbet ringde och sjöng NALLESÅNGEN. Helfestligt. Igår och dagarna innan den 31 Mars så har frun gått omkring och haft för sig hemligheter i massor. Idag visste jag inte så mycket om vad som skulle hända - vilket var precis som hon hade planerat. Först så öppnade jag en del presenter från familjen och vänner och tog det allmänt lugnt. Sedan skulle vi iväg till en av fruns skolkamrater och "hälsa" på, samt ge bort ett påskägg fullt av nyttiga godsaker (kex, ost och frukt) för att hon är så snäll och passar vår hund ibland. Sedan bar det av iväg till Skrylleområdet utanför Dalby. Wow....jag visste inte alls vad som stod på. Till slut så stannade vi till i ett vackert kuperat område med fulla väskor på ryggen, efter en tids vandring. Där dukade vi upp överraskningsmat som frun hade lagat till (smaskigt...) och avnjöt fin ost på kex och delade på en flaska Merlot rödvin (ahhh...). Där satt vi i solen och pratade om allt möjligt. Jag kände mig så lycklig. Sedan fick jag till slut hennes gåva till mig, hemmagjorda POI varsamt nedlagda i en hemmålad ask. SÅÅÅ snygga... det är träningspoi med självlysande bollar i ändarna. Ska nog testa dom ikväll för att se hur de lyser!!! Jag kunde inte sluta svinga dom....

Nu sitter vi hemma och jag skriver ner det här lite försynt (ska stryka mina jobbkläder snart också, ska nalla mig imorgon.) Bland gåvorna idag (en del öppnade jag faktiskt INNAN - nu i veckan) är HELA serien + extramaterialet till "John Safran vs. God" på DVD, cd-skivor med Lee Press-On och härliga häftiga foton - alla från min extrafamilj i Australien. Hemifrån kom det en spännande DVD om Úgganåker (hembygden min) och nya sommarkläder som ska på min slimmade sommarkropp sedan (ehhh?), en Tigerram med bilden från Sci-Fi mässan i svartvitt, mera kläder och ett par grattiskort. Från min superbra danske vän kom det hemlagade karameller och en "Olsenbanden" DVD (jag tror det heter lika i Norge - kan vara Norge + Danmarks svar på svenska "Jönssonligan").

Jag är nöjd...ännu en siffra till protokollet. 31 är inte så illa....  :-D

Short summary in English:

Today was a great day. It all began with people from work calling in and singing the BEAR-SONG. So radical. Just prior to March 31st my wife had been planning and scheming in secrecy a plenty. I knew little of today but all was neatly planned. At the start of the day I opened a lot of presents and relaxed. Then we were off to see my wife's classmate who looks after our dog once in a while, to give her an Easter egg full of goodies (cheese, biscuits, fruits). We left the dog there and me unknowingly I was "kidnapped" to a huge park area called "Skrylle" where finally, afte lots of walking settled down near a nice scenery of stones and hills. There we had picnic and enjoyed some red wine, crackers and cheese of our own. Nice. After that she gave me her present; hand-made POIs! Neatly packed in a hand painted wooden box. Of course I had to try them in action! They glow in the dark, something I need to try out tonight.

Now we are at home and I try to recap everything that's been going on today. Among the gifts were crazy cool stuff, like: the complete series of the show "John Safran vs. God" + extras, cd's by Lee Press-On and a cool photo cd from my second family in Australia. From home I got heaps of cool clothes and a DVD about my home-province, specifically the area of Úgganåker. Also, a fluffy Tigger photo-frame that had a b/w photo from the Sci-fi convention. From my cool Danish friend I got a classic DVD with the Olsenbanden.

I am pleased...31 is not so bad is it?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback