Slutklämmen i Hälsingland / Last days in Hälsingland

Onsdagkväll. Det var länge sedan sist men ikväll ska jag faktiskt på cirkus. Imorgon blir det en tur till Tomten för att se hur allt står till. Det var också länge sedan. Det är värst vad man gör saker för så länge sedan när man bor i Skåne. :-D Men först är det alltså cirkus. Mina favoriter är nog akrobater och elefanter.

Skönt att min uppsats till slut blev godkänd. Nu slipper jag oroa mig ett tag igen, för studier och skriva, skriva, skriva. Jag har ju jobbat åt broder i veckorna. Idag blev också målning och kittning av fönster klart. Livet är bra ibland när man kommer till slutet av tunneln. Det är slutklämmen för min tid i Hälsingland för den här gången. Jag far ner till svärföräldrarna (där även frun väntar) på måndag. Därefter ska vi åka söderut.

Summary in English:

Today I'm going to the circus, that has come to our village. It was quite a few years since the last time and I am looking forward to it. Also, tomorrow I'm going to visit Father Christmas again.

My paper is FINALLY accepted and approved by uni. I can relax a bit. I also finished with the window putty and painting the windows today. Phew....also, my last days in Hälsingland is drawing to a closure. I will go down to my in-laws on Monday (where the mrs. is also) and we'll go together down south.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback