Skrålande sommarfester / Ear-biting summer parties

Suck. Jag blir så led på all festmusik som ALLTID kommer upp vid VARJE fest. Det är ju inte ens bra halvtaskig musik som de spelar på någon  Cd-spelare eller dator. Någon borde göra revolt! Bara totalvägra att spela "En kungens man" eller 80-tals dängor som inte säger något i alla fall. Lite positivt är att nya radiosånger blir halvt accepterade numera. Det är säkert en tradition med festmusik, men alla traditioner är ju inte bra traditioner, tänk bara på tjurfäktning. Det kan vara ett generationsskifte på gång dock. Ut med Björn Rosenström, Lena Ph och schlager....in med lite alternativ rock.

Jag tror nog att de flesta är lite hjärntvättade över vad bra musik är. Vad gör musik bra? Är det att kunna sjunga med och verkligen veta vad sångerna heter bara för att alla andra alltid har gjort det? Ja, det kan vara så ibland. Eller så kan man låta sina öron uppleva något nytt - så att inte vaxet torkar in alldeles. Ha, ha. Festmusik för mig är något lätt igenkännande som får mig att bli intresserad av det jag hör, snarare än att jag har musiken som ett överdådigt bakgrundsljud som jag visserligen känner igen, men struntar i. Vad är det för kul med det? Jag tror att människor är lite tröga och lata i grunden, mig själv inräknad. Men man kan faktiskt motarbeta det genom att fundera, använda sin fantasi lite mer kanske. Tummen upp för lite variation på fest!

English summary:

I just get so fed up with the standard party music at parties that ALWAYS gets played at EVERY party. It isn't even good "bad" music. Somebody should start a musical revolution, just refuse to play those standard songs. On the other hand, some new songs are actually introduced gradually. Out with the eurovision craze and in with some good alternative rock.

Maybe most people are a bit brainwashed about what constitutes good music? Is it that you must be able to sing to it or really know about the songs just because it's tradition? It can be that way. Or else... you let your ears hear something all new. Party music to me is just that, a combination of maybe recognizing some beats that leaves me wanting for more, rather than just being hum-drum with the music as a background sound that I may or may not recognize, but I really could care less about it. We should all use our imagination instead. Thumbs up for new songs at parties!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback