Teater - snart premiär

Så var det sista genrepet över. Nu är det en dags vila innan det blir premiär den 9:e februari. Det har gått väldigt bra tycker jag och hela ensemblen verkar laddad att ge järnet på fredag. Det var lite överraskande, för idag så var hon som skrivit musikalen på plats för att se genrepet. Ha, ha. Lite kul. Imorgon är det en slödag utan vare sig jobb, skola eller repetetioner men jag ska ändå läsa lite Antikhistoria och lite om Beuwulflegenden inför måndagen. Oj så trött jag är. Nu för en tid är jag ensam hemma. Vovven Eira och frun har åkt norröver för att vara hos hennes föräldrar ett tag. Lite skönt att vara för mig själv, faktiskt, även om saknaden är kvar.Det är nog något i min släkts gener som gör att det är så. Vi brukar tycka om att vara för oss själva, fara på jobb i långa dagar eller veckor i sträck. Hjärnan fungerar på ett annat sätt när man är för sig själv och fundera över sin tillvaro...oj så filosofiskt det blev nu. Nu ska jag nog sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback