Snökaos!

Nu har det varit snökaos i Skåne. Häromdagen skulle jag ha tenta i Lund. Det visade sig att det inte gick några bussar på morgonen. En taxibil gjorde en usväng precis vid busshållplatsen, stannade till och frågade med bruten svenska om jag ville åka med in. Taxi in till Lund utan att betala? Ja, faktiskt. Trevligt med snälla människor. Jag kom i god tid till tentan...om den gick vägen får vi se senare.

Igår skulle vi till Lomma för bankärenden och köpa socker. Vi tog en genväg...ha, ha...men så körde vi fast när vi fick möte (man ska INTE köra lite "åt sidan för sina kära medtrafikanter") med en annan bil. Det var till att försöka skotta fram bakänden av bilen, fast det var mest frun som gjorde det. Jag själv hade alldeles för dåliga kläder. Det var ju tänkt att bara åka in till samhället och göra några ärenden, så jag hade en väst, en fleecetröja med tunn t-skjorta under. Därtill ett par lågskor. Fy pekk så det blåste på slätten. Det var konstant ihållande snöblåst. Urk. Vi kom loss till slut med hjälp av lite sand och vilja. Ha, ha...vilket äventyr.

Idag har vi dubbelföreställning av Askungen. Det blir den sista "riktiga" föreställningen eftersom det imorgon är en extrainsatt föreställning. Då blir det städning efteråt, och sedan god mat förmodar jag. Hoppas det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback