Nu är cirkeln sluten / It has come full circle

Idag torsdagen den 6 december så har jag varit krasslig i ungefär en vecka. Vad har skett då? I tisdags (4/12) så missade jag den sista tentan före julen. Eller...jag tänkte göra ett försök trots att kroppen protesterade å det högsta! Väl vid högskolan så fick jag ett allvarligt fall av näsblod som inte ville sluta helt förrän efter 45 minuters kamp. En stund innan vi skulle börja träffade jag min samarbetspartner Jahna, som jag skulle leda dramaövningen med. Men jag kände att benen nästan vek sig av utmattning och den här skitförkylningen och bestämde mig för att åka hem. Suck! Det här var viktigt, vi skulle leda dramaövningar i par och sedan göra en skrivning om va som skedde under passet. Nu när jag inte kunde vara med så blev det genast svårare att kunna skriva om något, som jag inte ens har sett! Jag fick e-brev från en av mina lärare nyss och tydligen ska vi lösa det genom att göra en variant på övningarna på något vis nästa vecka. Undrar vad det innebär?

Med förkylningen har jag också behövt sjukskriva mig från jobbet den här veckan, bägge av de enda dagar som jag fick i veckan. Det kändes lite surt, som jag säkert sade förra gången så behöver vi alla pengar som vi (jag) tjänar. Hemska saker som hyra, mat, bensin och annat viktigt behövs tas hand om. Men till lördagen så MÅSTE jag vara frisk, då ska vi ut och käka lite med jobbet inne i Malmö. Fy pekk för förkylningar.

De har börjat visa den amerikanska versionen av "The Office/Kontoret" med Steve Carell på svensk tv nu. Den når inte alls upp till samma nivå som den brittiska men verkar vara lite småkul ändå. Amerikanare har inte samma svart humor tror jag. Den är himla rolig!

Summary in English:

Today on Thursday, December 6th I have been having a cold for a week. So what's new? First of all, this Tuesday I missed out on the last drama-exam before Christmas due to this cold. We were supposed to lead a drama exercise in pairs and I thought I would give it a go and go in to Uni despite the protests from my body. Upon arrival I had a nose-bleed attack that didn't ease up fully until after 45 minutes. So I decided to go home. It was an important day, we would lead the exercise and then later write something that applied to that exersice. Now, how would I be able to write about something that I hadn't seen? One of my teachers sent me an e-mail and assured me we would sort things out next week.

Due to this cold I have hade to call in sick for my two days of work this week. Not cool. As I mentioned before we really need the money, all the money we (I) make, for the rent, food, petrol and other necessities. On Saturday I NEED to be well, since we will eat out with the bear-builders at work.

They have begun showing the American version of "The Office" with Steve Carell as the leading man. It was fun alright, but it doesn't meet the standards of the British original by a longshot. I guess Americans don't understand the special "dark" humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback