Helgdag lördag / Saturday

Så var det dags för lite summering igen. Sedan sist så har det varit en till träff med uppsatskursen, vilket slutade i lite bakläxa. Mitt ämne och litteraturen jag ville använda verkade inte stämma överens enligt vår handledare. Jag har nästan blivit helt osäker på mitt ämne nu. Osäkerhet som kryper upp och ner med varje dag som går. Jag ska väl träffa min kritiska vän igen nästa vecka och bolla lite idéer, kanske jag lyckas komma fram till något.

Annars så var det filmning igen i torsdags, de resterande scenerna skulle sättas. Mindre dialog den här gången men det tog nästan på pricken lika lång tid som förra gången. Precis innan jag var klar så nämnde regissören att filmen i sin helhet skulle visas på en filmfestival i Lund i Maj. Så skoj. Ska bli väldigt kul att se hur allt blev sedan.

Fruns bror har varit här i några dagar. Han åkte igår och skulle vidare för att träffa någon studiekompis eller så. Dagen innan så hämtade vi upp honom i Hässleholm, passade även på att doppa hunden i sjön utanför staden. Fin badplats som påminde ruskigt mycket om Siljan. Jag vadade nämligen ut med uppkavlade byxben för att kolla vad Ejra skulle göra. Hon traskade villigt ut en bit tills hon kom på att det faktiskt var lite djupt. Hon såg VÄLDIGT förvånade ut.

Imorgon ska vi fira min fru...hon blir 32!!! Hurraaaaaa.... jag hade en suverän idé för hennes födelsedag men det gick inte att genomföra i år. Varför har medeltida föreningar/sällskap/muséer inte öppet som man själv vill på en söndag? ARgh....! Men vi ska iväg till Fredriksdal i alla fall. Det vill hon göra...Ejra följer väl med ändå, eftersom vi är så häftiga i vår flock? Haha.... Men jag har en sak att överraska med imorgon Söndag ändå. En trappa....lite ljus....leder till....en speciell present!

Summary in English:

And so we had our final meeting up with the exam-group at Uni. It appears that my approach was the wrong one, our lecturer saw it as a dead end. So that didn't weakened my worries about not finishing in time. Arggghh....

Thursday was the 2nd and last day of filming. This time it was less text but the ammount of time was almost spot on the same as last time. After completing the last scene the director told me it was to be shown at a filmfestival in Lund. I would be contacted about the exact dates later. Cool to see the finished result!

My brother-in-law was here on a brief visit but left yesterday. He was due to meet some friend from his time in Uni. Just the day before we picked him up in a town he did some walkabout in (or rather the outskirts of town!)... it was Ejra's premiere swim too. We let her wade out to me near the shore, so she's tried it all right. I think she kind of liked it.

My wife turns 32 tomorrow, so we'll do some celebrating, but not my initial choice of planning her day. That didn't happen this year since the place I had in mind is pretty much not happening on weekends. We'll go to an outdoor garden instead. Ejra will come along too. I have a special gift for my wife tomorrow....a staircase, a trail of candles...a box........inside a special present!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback